Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

VRGamer

Elhúzott a PSVR, az Xboxnak nincs válasza

A Sony VR megoldása úgy tűnik, egyre stabilabb lábakon áll, ám hiába a vadonatúj Windows VR szabvány, az Xbox VR kiegészítője körül nagy a csend.

2017. november 02. - vrgamer

A Gamespot jelentése szerint a PS4 ésa PS4 Pro konzolok összesített eladása már 67.5 milliónál tart. A Microsoft ugyan nem adta közre a saját számait, de a piaci elemzők szerint valahol 30 és 40 millió között tartanak. Ez elég nagy különbség, és a redmondi cégen az sem segít, hogy nem tudtak nyitni a konzolos VR piac felé.

A PSVR piszkosul drága kiegészítő, legalább annyiba kerül mint maga a játékkonzol, és magához a fejszetthez is lehet vásárolgatni különféle eszközöket, például fejlettebb kontrollereket. Mivel ezek egészen új cuccok, nem ezeken fogja hülyére keresni magát a Sony, viszont egyre többen érdeklődnek utánuk, majd vásárolnak belőlük.

A Greenlight Insights elemzése szerint a PSVR-ból októberben másfél millió fogyhatott. Kicsit elszórakoznak az árakkal, mert akár 290 dollárért is meg lehet néha vanni, köszönhető a millió -féle akciónak szerte a világon. Ők arra jutottak, hogy nagyjából 525 dolláros bevételük lehetett ebből. Ez nem a nyereség, a végeredmény akár mínuszos is lehet, emlékezzünk például az első, második generációs konzolokra, amikor veszteségesen árulták őket, csak hogy terjedjenek.

Mindegy is, ez a lóvé eltörpül a PS4 bevételeihez képest, de azért már van annyira jelentős, hogy megérje vele hosszabb távon is foglalkozni. Ezzel szemben pedig az Xbox konzol nem tud felmutatni semmilyen alternatívát.

A 2016-os E3 konferencián még Fallout 4 VR kompatibilitást ígértek az Xbox-hoz, de ebből nem lett semmi. Most ott tartunk, hogy a Microsoft semmit nem közöl arról, 2018-ban lesz-e a konzoljaihoz bármiféle VR támogatás.

Az ezért is felettébb furcsa, mert az Xbox One X Windows 10 alapokon fut, így közeli rokonságban áll a Windows VR-ral, amit éppen a nagy októberi Windows frissítéssel használhatunk a PC-n. Az Xbox üzletág vezetője, Phil Spencer a nyáron olyan meglepő interjút adott, ami szerint a Microsoft nem erőlteti az Xboxos VR-t, mert szerintük kábeles fejszett nem való a nappaliba. A kábel nélküli megoldásokra még éveket kell várni, magyarázta.

Ez a kijelentés felettébb érdekes a TPCast felől szemlélve, az pedig nehezen hihető, hogy használata veszélyesebb lenne mint a pár napja hivatalosan is lelőtt Kinecté. Szóval, Xbox tulajok, ne számítsatok a közeljövőben (néhány év) VR fejszettre a konzolotokhoz.

Kép: playstation.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr1113147046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása