A piaci elemző Canalys cég végre kézzelfogható számokat közölt a VR piac alakulásáról. A gyártók sokszor nem verik nagy dobra, hogy mennyit adtak el egy-egy termékükből, mart azon csámcsoghat a konkurencia, vagy befolyásolja a vállalat tőzsdei értékét, de most nagyot tisztult a kép.
A Sony Playstation vezet utcahosszal, az említett időszakban 490 ezer PSVR-t adtak el. A második helyre kapaszkodott fel a Facebook Oculus Riftje, amiből 210 ezret értékesítettek, a harmadik helyen pedig a HTC végzett 160 ezer darab Vive eladásával. Ők hárman uralják a piac 86 százalékát, a maradék 14 százalékon osztozik az összes többi gyártó. Összességében az eladások elérték az egymilliót.
Az elemzők szerint a felfutás egyértelműen az árcsökkentéseknek köszönhetők, amit az Oculus kezdett el a nyáron, amikor ideiglenesen (majd mára véglegesen) 400 dollárra csökkentette az árat. Ez pedig a többi részvevőt is akciókra késztette.
Mindez a mostani, negyedik negyedévben még jelentősebb lehet, például a múlt heti fekete pénteknek köszönhetően, majd pedig a karácsonyi akcióknak, amikor a vezető hardverekhez kedvezményesen adnak olyan várva várt sikerjátékok VR adaptációit, mint a Doom, a Fallout 4, vagy a Gran Turismo.
Sőt, októbertől sok új játékos is beszállt a piacra a Windows VR alapú fejszettekkel, amelyek szintén négy és ötszáz dolláros árról startoltak. Ezek pedig még mindig csak a csúcskategóriás VR rendszerek, amelyekhez korszerű pc vagy laptop szükséges (illtve PS4), a mobiltelefonokkal használható fejszettek eladásai még jelentősebbek lehetnek az év végéig.
Kép: GameStop TV