Az Apple idén letette a névjegyét az asztalra a kiterjesztett valóság tekintetében(!) - az iOS 11 oprendszerrel a nem túl régi készülékek (értsd iPhone 6 és az újabbak) az ARKit szoftvercsomag segítségével máris remek dolgokat tudnak alkotni.
A Bloomber gazdasági hírmagazin most végre sok új infót tudott meg a cég távlati terveiről a virtuális valósággal kapcsolatban. A legfontosabb, hogy fejlesztők százai dolgoznak a cupertinói főhadiszálláson és Sunnyvale-ben is, hogy 2019-re használható fejszettjük legyen, amit a jelenlegi tervek szerint 2020-ban dobnának piacra. 3 év rengeteg a szórakoztatóelektronikában, különösen a VR-ban, aminek új fejezetét mindössze 2016 tavasza óta írják.
Ezzel a távoli céldátummal leszögezhető, hogy a cég nem kíván a terület gyermekbetegségeivel kínlódni. Ahogy a főnök Tom Cook is nyilatkozta idén, nekik nem az számít, hogy az elsők legyenek, hanem a legjobbak.
Az infók szerint több különböző hardver és rengeteg szoftver fejlesztése zajlik a T288-s kódnév alatt, de ezekről nyilván semmi további konkrétumot még nem tudni.
Mivel az új asztali gépek kompatibilisek lesznek a HTC Vive-val, ezt a készüléket az egyik kiindulási alapnak használják, ahogy a Samsung Gear VR fejszettet is, de iPhone meghajtással. Munkálkodnak ezen a területen kontrollereken, érintésérzékeny felületeken, szóbeli vezérlésen a Sirit használva, illetve arcmimika felismerésen.
Készül új operációs rendszer is, ennek vezére Geoff Stahl, aki eddig is a cég játékain és grafikai megoldásain dolgozott. A szoftver neve az inkubátorban az rOS nevet kapta, az r a reality, vagyis a valóság szót takarja.
Mindeközben a kiterjesztett valóságot sem engedik el, olyannyira, hogy az ARKit első nagy megújulása már jövőre várható.