Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

VRGamer

70 megapixeles VR megjelenítőt fejleszt egy finn cég

A Varjo Technologies bejelentette, hogy olyan minőségű kijelzőt szán a saját fejlesztésű fejszettjébe, ami már képes becsapni az emberi szemet.

2017. július 04. - vrgamer

varjo-4k-cinemascope-stills-3-1024x436.jpgA finn Varjo Technologies innoválalat nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy tíz évvel beelőzze a jelenlegi virtuális valóság eszközöket. Állításuk szerint a megjelenítők felbontása olyan lesz, mint az emberi szemé, ezért is hívják a projektjüket “20|20”-nak. A HTC Vive és az Oculus Rift megjelenítőinek felbontása 1.2 megapixel körüliek, ezzel szemben amin mi dolgozunk, 70 megapixeles, amihez megmarad 100 fokos látószög, nyilatkozta a vállalat vezetője, Urho Konttori.

A prototípus összekalapálására sikerült olyan gárdát összehozni, aminek a tagjai a legnevesebb vállalatoknál szereztek tapasztalatot, ezek a Microsoft, a Nokia, az Intel, az Nvidia és a Rovio.

A technológiai részletekről túl sok nem derült ki, a Variety.com beszámolója szerint olyasmit alkalmaznának, ami utánozza az emberi szem működését. A hangsúly a fókuszáláson van, amire figyelünk az éles, a többi sokkal kevésbé hangsúlyos. Ezt ők két kijelző egybemosásával oldanák meg, lenne egy kicsi, de szuper felbontású megjelenítő, és egy nagyobb, ami a háttérben dolgozna az alacsonyabb felbontású kép kidolgozásán. Természetesen ehhez szükséges a szemmozgás figyelése, és pont ez nem működik még. A cikk szerint a bemutató, amihez Oculus Rift alapokat használtak, egyszerre volt érdekes és kiábrándító. Az eszközzel egészen kis betűs szavakat el lehetett olvasni, illetve megnézegetni minden apró részletet egy repülőgép pilótafülkéjében, ami a jelenlegi fejszettekkel nem lenne lehetséges ilyen minőségben. Azonban a két megjelenítő átfedése tisztán kivehető volt, ami megszüntette az „ott levés” élményét, ami nagyon fontos a virtuális valóságban.

Összehasonlító táblázat

Felbontás

Látószög

Varjo 20|20

70 MP

100°

Oculus, Vive

1.2 MP

100°

VR 5 év múlva *

16 MP

140°

HoloLens

1 MP

32°

ODG R9

2 MP

50°

Meta II

1.8 MP

100°

* Az Oculus egyik vezető fejlesztőjének, Michael Abrash-nak az előrejelzése 2016-ban.
A táblázat forrása: VRFocus.com


A Varjo azt ígéri, hogy mindenféle ügyes trükköt bevetnek majd ennek a megoldására, a szemünk igényeinek megfelelően a megjelenítők maguk is mozogni fognak, hogy a két kép egybemosódhasson. Ugyanakkor nem csak VR-ban, hanem a kiterjesztett valóságban is alkalmazni akarják majd a “20|20”-at, ezért az eszköz rendelkezik majd kamerával is.

Szeretnék az első prototípusaikat már az év vége felé eljuttatni kiemelt fejlesztőknek, például olyan Hollywoodban dolgozó szakiknak, akik a jelenlegi hardverek látványával nincsenek megelégedve.

A Varjo kiemelte, hogy a fejlesztéseket nem akarja majd licencelni, és a készüléket is saját maga akarja legyártani, ami dicséretes merészség olyan óriások árnyékában, mint a Facebook és a HTC, vagy éppen a Samsung, ami maga is új VR-szemüveg fejlesztéseket ígér jóval hihetőbb célokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr7812641143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása