Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

VRGamer

Orvoslás csúszkáló képre

Meghozta a vr fejszettet a Jézuska, penge telónk is van, de az elvándorló kép miatt azonnal tengeribetegséget kapunk. Itt a megoldás.

2016. december 31. - vrgamer

Általános probléma a mobiltelefonos vr alkalmazások használatakor, hogy az alkalmazások képe (akár videók, akár programok) magától elmozog kontrollálhatatlanul valamilyen irányba. Élvezhetetlen lesz a vr-kodás, és mellé megkapjuk még a virtual reality sickness-t is. A tengeribetegséghez hasonló tüneteket az okozza, hogy az agyunk ellentétes információkat kap a test a környező világban elfoglalt helyzetével kapcsolatban az érzékszervektől.

A minél jobb virtuális valóság illúziójának megteremtése miatt szükséges a bitang erős hardver a telefonba – 1080p felbontás alatt ne reménykedjünk kellemes tapasztalatokban , illetve a szenzorok minél pontosabb beállítása. Vegyük át ezeket. Lehet, hogy nem mindegyik szükséges, de akinek az alábbiak ismeretlenek, nem árt, ha megismerkedik velük.

Mindenekelőtt: a telefonnak rendelkeznie kell giroszkóp szenzorral (gyro, gyroscope), ezt ellenőrizzük például a gsmarena.com oldalon.

Kapcsoljuk be a GPS-t, ellenőrizzük, pontos adatokat mutat-e. A Global Positioning System (GPS, Globális Helymeghatározó Rendszer) az Amerikai Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma (Department of Defense) által (elsődlegesen katonai célokra) kifejlesztett és üzemeltetett – a Föld bármely pontján, a nap 24 órájában működő – globális műholdas navigációs rendszer (GNSS). Nemrég elindult az európai Galileo műholdas rendszer is, ami sokkal pontosabb helymeghatározást tesz lehetővé. A jövőben időnként ellenőrizzük, hozzáfér-e a telefonunk az új rendszerhez.

A digitális iránytű kalibrálása. Koppintsunk az iránytű alkalmazásra a mobilunkon, majd mozgassuk a telefont a jelzett módon: rajzoljunk a telefonnal Möbius-szalagot magunk előtt. Miután a nézőközönség kivihorászta magát, az iránytű aktiválódik, ekkor a tartózkodási helyünk is meg szokott jelenni a már pontosan máködő iránytű alatt.

 A gyorsulásmérő kalibrálása. A gyorsulásmérő (accelerometer) olyan szenzor az okostelefonokban, amely arra szolgál, hogy a készülék érzékelni tudja a különböző mozgásokat, amelyekhez így automatikus feladatokat lehet párosítani. A leggyakoribb felhasználási módja az, mikor a telefont forgatva a képernyő tájolási módja is ezzel szinkronban változik a fekvő és az álló képmegjelenítés között. Telepítsünk egy erre alkalmas szoftvert, rengeteg ilyen van, az Accelerometer Calibration Free remekül működik. Fektessük a telefont sík felületre, majd futtassuk a programot, pár másodperc múlva végeznie is kell.

Ha még mindig táncol a kép, az alkalmazást (videót, applikációt) futtatva tegyük a telefont ismét sík felületre, és hagyjuk „leülepedni” legalább húsz másodpercig. Boldog új esztendőt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr1012086217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása