Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy izgalmasnak ígérkezik az ősz a VR világában. A Microsoft támogatta VR rendszerek olyan neves gyártóktól érkeznek majd, mint például az Asus és a Lenovo. A most előrendelhető eszközt a Dell gyártja, ami a keresztégben a Visor nevet kapta.
Az Egyesült Államokban a fejszett ára 350 dollár, a kontrollereké pedig 100, ám ha a kettőt együtt vásárolnánk meg, akkor sem kell kevesebbet fizetni, remek. Az amcsiknak most ingyenes a szállítás, de ez nyilván nem lesz mindig elérhető opció. Amire Magyarországra eljut a Visor, tippünk szerint valahol 200 ezer forint környékén lesz az ára, de ne legyen igazunk.
Lássuk, mit rejt a míves dizájn: semmi többet nem lehet tudni róla, csak amit a Windows VR szabvány minimálisan megkövetel:
-
LCD kijelzők 1440x1440 képpontos felbontással
-
2.89 colos 2 darab kijelző
-
a szemek elől felemelhető kijelző a merev, fej körüli gyűrű miatt
-
110 fokos látószög
-
90 Hz-es natív képfrissítés
-
HDMI 2.0 és USB 3.0 adatátviteli csatlakozók
-
Inside-out követés (nincsenek külön telepítendő bázisállomások, érzékelők, kamerák, minden a feszetten van)
-
4 méteres kábel
Ennyit tudunk, és nem többet, még az angolszász sajtónak sincs gyakorlati tapasztalata az eszközzel. A Road to VR újságírói is csak egy Acer prototípust forgathattak a kezükben, arról az volt a vélemény, hogy igényesen összerakott, szép, kényelmes és könnyű.
A kontrollerek kapcsán már több a tapasztalat, annyit jegyeztek meg, hogy érezhetően nehezebb, mint az Oculus Touch, amihez egyébként feltűnően hasonlít. A leglényegesebb tulajdonsága, hogy megbízhatóan működik, sokkal szabadabban lehet használni, mint a PSVR kontrollerét. Itt a fő különbség, hogy a Sony egy darab kamerát használ külső érzékelőként, jellemzően a tévé fölé telepítve. Ebben az esetben gyakori a túlmozgásos játékosoknál, hogy a heves kalimpálás miatt kikerül a kontroller az érzékelő viszonylag szerény megfigyelt területéről.
A Visor viszont a fejszett érzékelőit használja (inside-out), azonnali és jogos kérdés, mi történik, ha a felhasználó előre néz, a kezeit pedig leengedi maga mellé. A válasz(ok)ra sajnos még várnunk kell egészen a következő hónap második feléig, mivel a postázás október 17-én kezdődik. Ugyanezen a napon kezdik terjeszteni a Következő Nagy Windows Frissítést, ami vélhetően, ha nem is szükséges, de melegen ajánlott lesz a Windows VR rendszerekhez.
Már szeptember elején kitudódott a hír, hogy a SteamVR támogatás nagy valószínűséggel nem lesz kész ezen a napon, pár hetes csúszással számolnak. Azért lesz mit kipróbálni, ha nem is a Steamen, de a Microsoft Store-ban már gyülekeznek a VR játékok, közöttük olyan sikerekkel, mint az Arizona Sunshine, a Superhot VR, a Space Pirate Trainer és persze a Minecraft.
Kép: Dell.com