A mai legfejlettebb virtuális valóság (VR) élményt a HTC Vive adja, a sokszor meglepően élethű környezetben járkálhatunk, a kontrollerek segitségevel tárgyakat mozgathatunk, használhatunk, de ennek az interakciónak bőven vannak hiányosságai. Például a felhasználó testének többi része láthatatlan az érzékelők számára. Amíg a fej és a kezek a hardverek miatt követhető, a derék, a lábak és a talpak már nem. Éppen ezért felrúgni tárgyakat nem lehet, pedig a kezdő VR kalandorok előszeretettel használják kezüket-lábukat. A CloudGate Studio pontosan ezen élmény kielégítésén ügyködik. A Tovább mögötti videóban ezt mutatják be.
A (geek szobatárs) stúdió elnöke, Steve Bowler kezdeti fázisban lévő kísérleteiket mutatja be, amelyek már most is elég meggyőzőek. A cél a teljes test leképezése a virtuális térben, ennek eléréséhez jelenleg két HTC Vive-ot használnak, pontosabban azok négy kontrollerét. Kettőt a kezében tart, a másik kettő a lábfejéhez van csatolva. Ezzel a megoldással lehetővé válik, hogy ha mozgatja a lábát, az a VR-ban is megtörténjen. Így tehát akár virtuális tárgyakba is belerúghat.
Miután már a láb mozgásai is lekövethetők, az emberi test nagyjából modellezhető virtuális térben. Ezáltal megérintheti a mellkasát, a térdét, sőt még a lábujjait is, az egészen realisztikusnak kinéző virtuális árnyékról nem is beszélve. Guggolni is lehet, ami az FPS lövöldözős játékokban megszokott póz, de egy csípőre szerelt érzékelő lenne a biztos megoldás.
A további nagy előnye az egész testes virtuális jelenlétnek Bowler szerint az, hogy ezáltal a többiekkel való interakció is sokkal realisztikusabbá válhat. Fejlesztéseiket érdeklődve várjuk, és amint további előrelépés történik, be is számolunk róla.
Forrás: vrfocus