Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

Az Oculusnál is érik a szobaléptékű virtuális valóság

Az utóbbi pár hónapban az Oculus Rift is törekedett a szobaléptékű virtuális valóság élmény bevezetésére, a mai napon béta fázisba lépett a fejlesztés.

2017. május 23. - vrgamer

technology-thumb4.jpgKép: Oculus. A fejszett, a Touch kontrollerek és két érzékelő. A szobaléptékhez ez utóbbiból három szükséges.

Eddig egyetlen eszköz volt képes a szobaléptékű virtuális élmény bemutatására, a HTC Vice. A szobalépték fogalma azt takarja, hogy néhány négyzetméteren belül a felhasználó sétálhat és interaktív kapcsolatba kerülhet az őt körülvevő virtuális élményekkel, legyenek azok tárgyak, vagy bármi más. Minden más rendszer helyhez köti a júzert, aki egy helyben állva/ülve nézelődhet, forgolódhat.

A Vive már a megjelenésekor, egy évvel ezelőtt is képes volt erre a bravúrra, ahogy a ravasszal és számos funkciógombbal felvértezett kontrollereivel sokkal nagyobb szabadságot engedett a felhasználóknak a konzolos távirányítók helyett. A kontroller problémáját tavaly őszre megoldották a Facebook tulajdonába tartozó Oculusnál a Touch kontrollerek bevezetésével, és elkezdődtek a szobaléptékű virtuális élmény bevezetésére tett első próbálkozások.

A Vive-nál két érzékelőt kell telepíteni a Vive köré, ezek lehetnek akár állványokon, vagy a falakra szerelve, az Oculus Rift és Touch-nál ehhez három szükséges, ezt nem árt észben tartani a vásárláskor, hiszen alapesetben kettőt mellékelnek hozzá.

A kezdeti szakaszban a szobalépték mellé odabiggyesztették, hogy kísérleti szakaszban van (Experimental), és az utóbbi fél évben sorra jöttek a szoftveres frissítések, mert rengetek problémát kellett megoldani. Azok a tulajok, akik tesztelni kezdték a szobaléptékű Oculust, rengeteg bosszantó hibával szembesültek, ha egyáltalán működött valamennyire a rendszer.

Már a fejlesztők, úgy tűnik, túljutottak a nehezén és orvosolták az alapvető hibákat. A v1.15-ös frissítés szobaléptékű módja megszabadult a kísérleti jelzőtől, és mostantól a béta fázisban lévő minősítést kapta. Egészen pontosan Oculuséknál ezt a Public Test Channel minősítést jelenti, amit idén vezettek be. Ezek szerint a már nem fordulhat elő különösebb probléma a fejszett vagy a kontrollerek követésével, de kisebb bugok még természetesen előfordulhatnak. Hogy a végleges verzió mikor fog megjelenni, még nincs hír.

 Forrás: UploadVR

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr1512535103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.