Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

Hivatalosan is VR-Ready az AMD Radeon RX 580 grafikus kártya

Minket elsősorban az érdekel, hogy melyik kártya képes a két nagy pécés VR eszközt, az Ocolust és a Vive-ot kiszolgálni.

2017. április 21. - vrgamer

radeon-580-1024x576.jpg

Az AMD-nél igencsak felpörögtek az események, nem elég a Ryzen kódnevű új processzorcsalád, de pár napja bejelentették a grafikus kártyák új generációját, a Vegát. Ehhez kapcsolódóan elindult az 500-as sorozat négy taggal, a keresztségben sorban az 550, 560, 570 és ki nem találjátok, az 580-as kódneveket kapták.

Minket elsősorban az érdekel, hogy melyik kártya képes a két nagy pécés VR eszközt, az Ocolust és a Vive-ot kiszolgálni. Ahogy nő a kompatibilis eszközök száma, úgy fokozódik az árverseny, ami a vásárlóknak kedves, gondolja az egyszeri véergémer. A mostani sorozat nem meglepően a 400-as csapatot követi, az AMD a játékosok azon részét célozza meg velük, akik legalább két éves kártyát nyüstölnek. Ez pedig a gémerek 80 százalékát teszi ki, nem nálunk, hanem globálisan. Nyilván meg is van a véleményük erről a lusta népségről, akik csak sokévente hajlandóak új vasat venni a masinába. De talán majd most!

Nagyon röviden: sajnos csak az 580-es kártya kapta meg hivatalosan is a VR-Ready címkét, de azért nem eszik ilyen drágán a falvédőt. Nézzük meg, hogy eddig milyen kártyák jelentették a minimumot VR-hoz, és miért hirdeti a cég mindössze az 580-ast kompatibilisnek. Kezdjük inkább az utóbbival, a VR-ban nem lehet kicsit sem csalni, ha szaggat a program, jön a tengeribetegség, de másodperceken belül, az émelygés pedig nem szerepel a vágyott állapotok toplistáján. Ezért nem fognak bíbelődni annak megsaccolásávál, hogy ha egy legalább két éves, a múzeumok érdeklődését is felkeltő gépbe belerakva valamelyik alacsonyabb számozású kártyát milyen teljesítménynövekedés történik. Ha kevés a RAM, ha lassú a vinyó, ha a processzorban nincs elég erő, hogy kihajtsa a kártyát, úgyis megette a fene az egészet. Hamarosan tengernyi teszt lesz elérhető, abból úgy is kiderül, van-e esélyük a kisebbeknek, itt elsősorban sz RX 570 jöhet szóba.

Lássuk, milyen videokártyával találták használhatónak az Ocolus Rift-et. Még nincs két hete, hogy a Facebook hardverénél mérsékelték a minimális követelményeket, ami pont a grafikus kártyákat érintette, náluk tehát ez a belépési küszöb:

Grafikus kártya

NVIDIA GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 470 vagy nagyobb

Régebbi grafikus kártyák

NVIDIA GTX 960 / AMD Radeon R9 290 vagy nagyobb

CPU

Intel i3-6100 / AMD FX4350 vagy nagyobb

Memória

8GB+ RAM

Video kimenet

HDMI 1.3 video kimenet

USB Portok

1x USB 3.0 port, + 2x USB 2.0 port

Operációs rendszer

Windows 8.1 vagy újabb

 

A kedvező változást az 1050 Ti jelenti az eddigi 1060 helyett, ez magyarul azt jelenti, hogy a kb. 65.000 forinttól induló 1060 helyett a negyvenpárezerért megkapható kisebb teljesítményű kártya is megteszi. A HTC Vive étvágya ennél nagyobb (ezzel ugye mászkálni is lehet pár négyzetméteren belül):

Grafikus kártya

NVIDIA GTX 1060 / AMD Radeon RX 580 vagy nagyobb

Régebbi grafikus kártyák

NVIDIA GTX 970 / AMD Radeon RX 470 vagy nagyobb

CPU

Intel i5-4590 / AMD FX8350 vagy nagyobb

Memória

8GB+ RAM

Video kimenet

HDMI 1.4, DisplayPort 1.2 vagy újabb

USB Portok

1x USB 2.0 port vagy újabb

Operációs rendszer

Windows 7 SP1 vagy újabb

Az AMD ki is jött egy reklámmal, ami többek között VR-Readyként hirdeti a kártyát. Az 580-asok egyik első képviselője itt már felbukkant százezer forintos árcédulával, nagyon reméljük, hogy lesz az MSI ajánlatánál sokkal kedvezőbb árfekvésű RX 580.

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr5912444105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.