Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

Sikeres a CaptoGlove Kickstarter kampánya, jön a VR-kesztyű

Kézzelfoghatóbbá válik a virtuális valóság a CaptoGlove kesztyűjének hála, ugyanis sikeres a közösségi finanszírozásra épült kampánya a Kickstarteren.

2017. április 05. - vrgamer

captoglove.jpg

A szükséges 50.000 dollárt alig tíz nap alatt, április elsejére (nem vicc) sikerült teljesíteni. Mostantól számítva további 18 napjuk van, de még mindig gyűlik a lóvé, már a hatvankétezret is meghaladta.

Magya kesztyű tele van érzékelőkkel és vezetékmentesen, Bluetooth 4.0-ás vezeték nélküli technológiával kapcsolódik a kütyükhöz, amik lehetnek pécék, konzolok vagy akár mobiltelefonok. Felhasználható tévé vagy monitor előtt, de kompatibilis mindenféle VR-fejszettel is. A CaptoGlove-val lehet hadonászni, mutogatni, célozni, a mutatóujj és hüvelykujj borítása kapacitív, ami lehetővé teszi az érintőképernyők kezelését, anélkül hogy levennénk a kesztyűt. Tíz órányi kraft van benne, ami másfél órás töltéssel újra elérhető.

A készítők több játék alatt bemutatták a használhatóságát, ezek főleg akciójátékok, de itt van pár példa a gyártó szerint, ahol villantani lehet a kesztyűvel:

  • FPS-ek:Call of Duty, Battlefield, Titan Fall, Overwatch, Fallout, Farcry,

  • repülőszimulátorok: DCS World, Ace Combat, Star Citizen, No Man`s Sky,

  • autós játékok: Assetto Corsa, Need for Speed, Project Cars, The Crew,

  • nézdahátam akciójátékok: Grand Theft Auto, Tom Clancy`s The Division, Dead Space.

A listából kiderül, hogy visszafelé is kompatibilis, a szoftverfejlesztőknek nem kell külön foglalkozniuk a kesztyűvel, annak saját szoftvere elvileg remekül megoldja az átállást. Ez mobiltelefonos alkalmazásoknál annyi feltételt támaszt, hogy a programnak már eleve rendelkeznie kell kontrolleres támogatással. Egyébként a fejlesztők számára készült SDK programcsomag a nyáron elérhető lesz, és bíznak abban hogy sokak érdeklődését felkelti majd.

Amit még nem tud a CaptoGlove, az a rezgő visszajelzés (haptic feedback). Már készül egy ilyen kiegészítő hozzá (nem részletezik, hogy ez pontosan micsoda), de több indokot is felhoznak, miért lesz ez csak később elérhető. Magyarázatuk szerint először ennek az első terméknek kell sikeresnek lennie, a rezgő visszajelzés beleépítése egyrészt nagyon megdobná az árat, másrészt a szoftveren is sokat kell még dolgozni. Ám ha sikeres és elterjed lesz a CaptoGlove, akkor lesz ilyen képessége.

A kesztyű többféle méretben rendelhető, a kivitelezésben a sportszerekben menő Reusch garantálja a minőséget. Egy kesztyű vásárlásakor érdemes a domináns kéznek választani (220 $), vagy mindkettőnek (420$). Várható postázás júliusban.

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr2112404033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.