Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

Coco 360 fokos panorámavideó

A hamarosan bemutatkozó új Pixar animációs filmhez egész komoly VR kiegészítés érkezik, ebből látható egy rövidke részlet.

2017. november 16. - vrgamer

disney-pixar-coco-trailer-1-coming-beauty-and-the-beast-235195.jpg

Elég erős a novemberi felhozatal a mozikban, de a rajzfilmek közül szinte biztos, hogy a Coco lesz a legnézettebb. A szinopszis szerint: Annak ellenére, hogy családja ősidők óta megveti a zenét, Miguel arról ábrándozik, hogy egyszer neves muzsikus lesz, akárcsak bálványa, Ernesto de la Cruz. Rejtélyes események láncolatát követően a fiú előtt megnyílik a holtak bámulatos és színkavalkádos világa, ahol bizonyítani tudja tehetségét. Varázslatos útja során összeakad a simlis Hectorral, s ketten együtt próbálják megfejteni a titkot, ami fényt derít Miguel családjának valódi történetére.

Az alábbi VR filmecskében a Plaza de la Cruz szinpadán kell helytállnunk (a Chrome böngésző nem támogatott, az Edge viszont igen):

Street Fighter II a virtuális valóságban?

Persze, miért ne? Igaz, nem a teljes játék, hanem az egyik legszórakoztatóbb bónusz küldetés, amikor egy autót kell ripityára verni.

Még a mai harminc év körüliek se nagyon ismerhetik a Street Fighter II-őt, de mi olyan vének vagyunk, hogy fénykorában játéktermekben játszottunk vele (meg egyesek az Amigára készített béna változattal).

Talán a legjobb verekedős játék volt a maga korában, messze megelőzve a Tekkent, a Mortal Comabatot és társait. A Street Fighter II-nek a mai napig vannak rajongói, idén a legfontosabb bajnokságot az amerikai Bostonban a Capcom Kupa keretein belül a Red Bull Battle Grounds eseményen rendezik meg a most következő hétvégén.

Itt ki lehet majd próbálni az autószétverős VR-élményt, amit HTC Vive és Vive Tracker kontrollerekkel oldottak meg. A feladat egyszerű, a leghatékonyabban kell lebontani a gépjárművet, amire mindössze fél perc áll rendelkezésre.

Ujjaink imára fonódnak, hogy tegyék elérhetővé ezt a VR-csemegét, nézzétek csak, elsőként a klasszikus, majd a virtuális valóságba adaptált verzió:

Shooty Fruity trailer és előrendelés

Nem csak vicces feladatokat kell elvégeznünk a bolti eladóként, de még a gyilkos zöldségek támadásait is fel kell tartóztatnunk.

shooty_fruity_keyart.jpgAz angliai székhelyű nDreams felelős a karácsony előtt érkező Shooty Fruity-ért. A grafika és a játékmenet egyes elemei egyértelműen a Job Simulatort idézik, de a legjobbtól kölcsönözni, ha jól csinálják, nem akkora nagy bűn.

A lövöldözések között van némi pihentető munka is, de a lényeg persze a tűzharc, amihez számtalan fegyvert lehet majd használni a gránátvetőtől a sörétes puskákon át a kézigránátokig. Amint a videóban is látható, elég nagy felfordulást lehet és kell is majd okozni.

Aki most előrendeli a játékot például a Steamen (20 dollár), az kizárólagos tartalmat kap: a pukkanós medve gránátot (explody bear grenade) és az aranyozott fegyverek skineket (Golden Guns). A Shooty Fruity december 20-án jelenik meg HTC Vive-ra és Oculus Riftre (és szerintünk majd WindowsVR-ra is).

Bővül a Futuremark VR tesztelő alkalmazása

A játékosok nagy részének talán nem kell bemutatni a Futuremark szoftvert, ez az alkalmazás könyörtelenül megdolgozza a hardvert, hogy az így nyert információkkal kiderüljenek képességei, maximális teljesítménye.

vrmark-hero.jpgTavaly novemberben a tesztelő program a kor igényeinek megfelelően nyitott a virtuális valóság felé is. Az úgynevezett „Orange Room” tesztkörnyezetet futtatva a felhasználó képet kap arról, hogy a pc-je képes-e megfelelően kiszolgálni a két csúcskategóriás VR rendszert, az Oculus Riftet és a HTC Vive-ot. A „Blue Room” még nagyobb feladatot ró a masinára, ez azt teszteli, hogy a VR programos minden létező beállítás maximálisra állításával hogyan képesek futni.

A szoftver legújabb változata új szobával bővül, ami a „Cyan Room” nevet kapta. Ez a teszt elsősorban a Direct X motor képességeit teszteli, a fejlesztőcsapat direkt a VR-os környezetbeli felhasználásra optimalizálta a próbatételt. A Cyan Room nem titkoltan elsősorban a fejlesztőknek lehet hasznos. Számos beállítást lehet tekergetni, akár futtatás közben, így fontos információk derülhetnek ki a szakemberek számára, arról, hogy gyengébb hardverek mellett milyen változásokra lehet számítani, mit hogyan érdemes módosítani, optimalizálni.

A Cyan Room november 22-én érkezik, azok akik rendelkeznek a Futuremak VRMark Advanced Edition vagy a VRMark Professional Edition verziókkal, ingyenesen megkapják.

A WindowsVR-on is futnak az Oculus játékai?

A kizárólag egy típusú VR eszközön futtatható programok becsapására lett megalkotva a Revive, úgy tűnik, mostantól a WindowsVR fejszettekkel az Oculus exklúzív címei is futtathatók lesznek.

Nagyon úgy tűnik, hogy igen. A WindowsVR fejszettek SteamVR támogatása hivatalos, így kapásból rengeteg tartalomból válogathatnak az vásárlók. Néhány ígéretes cím azonban Oculus Rift-re érhető el csak. Elméletileg. A gyakorlatban azonban van más megoldás is, ezt a HTC Vive tulajok ki is próbálhatták már.

A nem hivatalos „Revive” futtatásával megkerülhető a tiltás és az Oculus játékok is futtathatók Vive-on. Ez pedig igaz lehet a WindowsVR-ra is. A német VRNerds blog az alábbi videóban bizonyítja, hogy egész jól működik a Rivive legutólsó verziójával az Oculus főmenüje, illetve First Contact című techdemó:

A Redditen a Revive alkotója, Jules “CrossVR” Blok írt arról mi várható még. Egyes játékok most még nem indulnak el, mert hiányolják az Oculus Rift külső bázisállomásait, amik a WindowsVR alapú eszközöknél már nincsenek, hiszen a szenzorok magán a fejszetten vannak. Most azon dolgozik, hogy ezeket a hiányosságokat kezelje a következő frissítés.