Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

VRGamer

Az Evasion bejelentkezett jövő tavaszra

Őrületes tempójú és kiemelkedően látványos FPS-nek ígérkezik az Archiact jövő év első felében megjelenő VR játéka.

2017. október 25. - vrgamer

Úgy tűnik, új trend kezd kialakulni a virtuális valóságot használó FPS (belső nézetes) akciójátékokban az UploadVR óvatos jóslata szerint. Úgy látják, hogy 2016-ban és idén az úgynevezett wave shooterek domináltak. Ez egy pofonegyszerű stílus, a játékos egy helyben áll, vagy nagyon kis területen mozoghat, az ellenfelek pedig hullámokban támadnak rá. Ha sikerül feltartóztatni egy ilyen hullámot (értsd: legyaktunk minden ellenfelet), szusszanásnyi idő múlva érkezik a következő, ami már nehezebb, mert többen vannak az ellenfelek, jobban bírják a támadásainkat és persze ők is veszélyesebbek. Remek példa erre a stílusra a Space Pirate Trainer vagy a magyar fejlesztésű Malazard: The Master of Magic.

Ahogy gyűlnek a fejlesztői tapasztalatok, úgy lesznek egyre összetettebbek a játékok, ezért is fog az UploadVR tippje szerint hamarosan lejárni a wave shooterek kora. A befutók pedig a nagy bejárható területeket használó akciójátékok lesznek. Erre egy példa az Evasion, amit a kanadai Archiact stúdió fejleszt, és már jó pár (igaz, egyszerűbb) VR játékot készített.

Az Evasion abból a szempontból is minőségi ugrás, hogy egyszerre négyen játszhatják, egymást támogatva. Ugyancsak érdekes trend a teleportálás száműzése, vagyis a belátható területen egy kiválasztott pontra ugrás, így kapva meg a nagy távolságok üveggolyóját. Az Evasionben egyáltalán nem lesz teleportáció, kezdetben három más típusú helyváltoztatást lehet alkalmazni (például kézmozdulatokkal), de a későbbiekben még továbbiakat is beépíthetnek majd.

Az alapjátékban négy karakter közül választhatunk, akik eltérő méretű pajzsot használnak az egyik kezükben, a másikban pedig valamilyen különlegességgel bíró fegyvert. A fejlesztők szerint a pajzs sok esetben csak a végső mentsvár, ebben a játékban legalább annyit kell majd kerülgetni a lövedékeket és fedezékeket használni, mint amennyi időt a tüzeléssel töltünk.

A bemutató videóban is látható, hogy nagyon pörgősek és színesek a harcok, az UploadVR azzal a hasonlattal él, hogy egy kicsit olyan élmény (az újságíró pár percet már játszhatott vele), mint egy felső nézetes akciójáték, amikor a fél pályát beborító lövedékkavalkádot kerülgetjük. Nos, az Evasion is ilyen, de 3D-ben, körülöttünk, minden irányból érkezik az áldás. Így legyen!

Megjelenés jövő és elején, tavaszán HTC Vive-ra és Oculus Riftre. Még több kép és gif erre.

A bejegyzés trackback címe:

https://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr5313085442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása