Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

Előrendelhető az első Windows VR fejszett

A Dell Visor az első képviselője a Windows VR szabványnak megfelelő virtuális valóság rendszereknek. A megjelenés előtt egy hónappal semmit nem tudni arról, mire képes a gyakorlatban.

2017. szeptember 19. - vrgamer

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy izgalmasnak ígérkezik az ősz a VR világában. A Microsoft támogatta VR rendszerek olyan neves gyártóktól érkeznek majd, mint például az Asus és a Lenovo. A most előrendelhető eszközt a Dell gyártja, ami a keresztégben a Visor nevet kapta.

Az Egyesült Államokban a fejszett ára 350 dollár, a kontrollereké pedig 100, ám ha a kettőt együtt vásárolnánk meg, akkor sem kell kevesebbet fizetni, remek. Az amcsiknak most ingyenes a szállítás, de ez nyilván nem lesz mindig elérhető opció. Amire Magyarországra eljut a Visor, tippünk szerint valahol 200 ezer forint környékén lesz az ára, de ne legyen igazunk.

Lássuk, mit rejt a míves dizájn: semmi többet nem lehet tudni róla, csak amit a Windows VR szabvány minimálisan megkövetel:

  • LCD kijelzők 1440x1440 képpontos felbontással

  • 2.89 colos 2 darab kijelző

  • a szemek elől felemelhető kijelző a merev, fej körüli gyűrű miatt

  • Fresnel-lencsék

  • 110 fokos látószög

  • 90 Hz-es natív képfrissítés

  • HDMI 2.0 és USB 3.0 adatátviteli csatlakozók

  • Inside-out követés (nincsenek külön telepítendő bázisállomások, érzékelők, kamerák, minden a feszetten van)

  • 4 méteres kábel

Ennyit tudunk, és nem többet, még az angolszász sajtónak sincs gyakorlati tapasztalata az eszközzel. A Road to VR újságírói is csak egy Acer prototípust forgathattak a kezükben, arról az volt a vélemény, hogy igényesen összerakott, szép, kényelmes és könnyű.

A kontrollerek kapcsán már több a tapasztalat, annyit jegyeztek meg, hogy érezhetően nehezebb, mint az Oculus Touch, amihez egyébként feltűnően hasonlít. A leglényegesebb tulajdonsága, hogy megbízhatóan működik, sokkal szabadabban lehet használni, mint a PSVR kontrollerét. Itt a fő különbség, hogy a Sony egy darab kamerát használ külső érzékelőként, jellemzően a tévé fölé telepítve. Ebben az esetben gyakori a túlmozgásos játékosoknál, hogy a heves kalimpálás miatt kikerül a kontroller az érzékelő viszonylag szerény megfigyelt területéről.

A Visor viszont a fejszett érzékelőit használja (inside-out), azonnali és jogos kérdés, mi történik, ha a felhasználó előre néz, a kezeit pedig leengedi maga mellé. A válasz(ok)ra sajnos még várnunk kell egészen a következő hónap második feléig, mivel a postázás október 17-én kezdődik. Ugyanezen a napon kezdik terjeszteni a Következő Nagy Windows Frissítést, ami vélhetően, ha nem is szükséges, de melegen ajánlott lesz a Windows VR rendszerekhez.

Már szeptember elején kitudódott a hír, hogy a SteamVR támogatás nagy valószínűséggel nem lesz kész ezen a napon, pár hetes csúszással számolnak. Azért lesz mit kipróbálni, ha nem is a Steamen, de a Microsoft Store-ban már gyülekeznek a VR játékok, közöttük olyan sikerekkel, mint az Arizona Sunshine, a Superhot VR, a Space Pirate Trainer és persze a Minecraft.

Kép: Dell.com

A bejegyzés trackback címe:

http://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr4612877660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.