Kép: RoadToVR
A Display Week 2017 konferencián nagyot futott a Samsung, ugyanis 2024 *2200 pixeles három és fél colos kijelzőt mutatott be, meggyőző 858 képpont per hüvelyk (PPI) felbontással. Viszonyításképpen ez nagyjából a kétszerese annak, amit a Vive és a Rift használ jelenleg, az egészen pontosan 460 PPI. A kijelző ugyancsak képes 90 Hz-es képfrissítésre, a fénysűrűséget kifejező fényesség pedig 100 cd/m² (nits brightness). Ami a számunka a legfontosabb, hogy durva számítás szerint az új kijelző majdnem három és félszer több pixellel bír, mint az előbb említett nagyvadak.
A Redditre posztolt néhány képet a Krenzo nevű felhasználó. Ezek szerint ugyanaz a kép látható a 3.5 colos kijelzőn 1080*1200 felbontással, ami a Rift és a Vive értékei, majd az új, néven nem nevezett kijelzővel is.
Kép: Krenz. Baloldalt az új kijelzővel készített, jobbra a Vive és a Rift kijelzőivel egyenértékű megjelenítő által produkált kép. A illusztrációk a Where’s Waldo?-ból származnak.
Mindegyik megjelenítő Gear VR fejszettbe lett beépítve. A képeken látható, hogy nagyot javult az élesség és sokat csökkent a képi zaj, a screen door effect. Ez nagyjából annyit tesz, hogy amit távolabbról egyenes vonalnak látunk, az közelebbről pixelek szaggatott vonalává alakul. Az elmúlt években ez a típusú megjelenítési hiba egyre kevésbé volt szembetűnő a technológia fejlődésével, azonban a VR megjelenítők színre lépésével újra gondokat okoz.
Jelenleg is a Samsung gyártja a Vive és a Rift képernyőit. A fejszettekben kettő megjelenítő kap helyet, mindegyik 1080*1200-as felbontással és 90 Hz-es képfrissítéssel. A RoadToVR szerint szinte nem is kérdéses, hogy a következő generációs Vive-ok és Riftek a most bemutatott új megjelenítőket fogják megkapni.
Érdekességképpen megjegyezzük, hogy a Samsung csúcskategóriás telefonjai, amelyek kompatibilisek a Gear VR-ral, már ma is jobb felbontással büszkélkedhetnek, mint a Rift és a Vive. Ez 1440*1280 pixel szemenként, de ez a magasabb érték nem tud érvényesülni a telefonok korlátozó méretei, illetve a megjeleníthető képarányok miatt.
Forrás: RoadToVR