Az Air New Zealand légitársaság igazán innovatív lépésre szánta el magát. Annyira megtetszett nekik a Microsoft Hololens alapú kiterjesztett valóság (augmented reality, AR), hogy feltérképezik, milyen előnyökkel járna, ha ilyen fejszetteket kapnának a légikísérők. Egy most megjelent promóciós videóban látható, amint az AR-szemüveget viselő alkalmazott extra információkat kap az utasokról, csupán azzal, hogy rájuk néz. Ezek között szerepel például, ha valaki allergiás, vagy éppen milyen italt szolgáltak fel neki korábban. A holografikus kijelzőn érdekes rész az érzelem menü, ami elvileg azonosítja az utas hangulatát: nyugodt, ideges és a többi. Hogy ez a fícsör hogyan működik, pontosan még nem tudni.
A légikísérők egy ilyen felszereléssel hatékonyabban és pontosabban tudnák kiszolgálni az utasok igényeit, magyarázza a vállalat illetékes menedzsere, Leanne Langridge.
Az Air New Zealand a brit Dimension Data szoftverfejlesztő céget kérte fel, hogy készítsen számukra valamit. A britek kikérték a légikísérők tanácsait, hogy mégis mire lenne, lehetne szükségük, ezek alapján kalapálják össze a programot.
A projekt legnagyobb hátránya, hogy a még meg sem jelent Hololens fejszettek még mindig elég nagyok, inkább hasonlítanak valamiféle sisakra, mint egy szemüvegre, ami az emberek nagy részénél kellemetlen, jobb esetben vicces reakciókat váltanak ki. Ezzel mi is egyet tudunk érteni, a virtuális/kiterjesztett valóságok hardvereinek még sokat kell fejlődniük.
Mindenesetre a légitársaság kezdeményezése előremutató, a program béta állapotú jelenleg, nem tudni lesz-e belőle ténylegesen valami. Mi személy szerint nagyon örülnénk, ha új-zélandi útjainkon AR-szemüveges légikísérők lesnék kívánságainkat.