Minden ami virtuális valóság! Hírek, bemutatók, tesztek.

VRGamer

Radeonokkal pörgeti fel FOVE fejlesztőcég a VR fejszettjeit

Izgalmas bejelentés a GDC 2017 kiállításon: az AMD is beszáll egy VR technológia fejlesztésébe

2017. február 27. - vrgamer

eye-tracking-foveated.jpg

Nem csak a Barcelonai Mobil Világkongresszus az egyetlen izgalmas esemény a héten, ugyanis ma nyitja kapuit San Franciscóban a Game Developers Conference 2017, idén huszonnyolcadik alkalommal. Ez az expó számít a legnagyobb olyan dzsemborinak, ahol felsorakoznak a világ számítógépes játékait fejlesztő cégei.

Máris az első nap egy nagyon izgalmas bejelentésről jött hír. A FOVE fejlesztőcég alig két éve alakult, most is mindössze huszonöt alkalmazottjuk van. Májusban dobják piacra az első VR fejszettjüket, ami a saját fejlesztésű szemmozgást követő rendszert alkalmazza. A cég negyedmillió dolláros Kickstarter projekttel kezdett, amire 480.000 dollárt dobott össze mindössze másfél ezer meglehetősen elkötelezett adakozó. A közeljövőben megjelenő, hatszáz dolláros FOVE 0 fejszettre az AMD is felfigyelt, és most hivatalosan is bejelentették, hogy a jövőben együtt fejlesztenek tovább.

A FOVE által használt technológia az úgynevezett foveated rendering eljárást használja, ami azt jelenti, hogy a szemmozgást követő alkalmazás csak azt a területet jeleníti meg élesen, ahová a felhasználó szeme éppen fókuszál. A periferiális kép pedig alacsonyabb felbontású marad, ezáltal jelentős számítási teljesítmény alól szabadul fel a rendszer. Tulajdonképpen maga az emberi szem is ehhez hasonló módon működik, a látómezőnk szélén például a mozgást sokkal jobban érzékeli a szem, mint a színeket.

AZ AMD VR részlegének vezetője, Darryl Sartain szerint a FOVE felhasználásával csak ott jelenítenek meg nagy felbontású képet, ahol kell. A GDC 2017-en a Firma játékfejlesztő cég alkalmazásaival mutatták be, ahogyan a az AMD Multires Rendering technológiája Radeon hardveren hogyan muzsikál. A demó szerint a GPU teljesítménye harminc százalékot javult, ami egyáltalán nem kevés, de a fejlesztőcsapat duplázni akarja majd a teljesítményt. A FOVE egyik alapítója, Lochlainn Wilson szerint még nagyon az elején járnak a közös munkának, de az eredmények máris nagyon látványosak és izgalmasok.

 Forrás: uploadvr

A bejegyzés trackback címe:

http://vrgamer.blog.hu/api/trackback/id/tr4512298943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.